Saturday, August 22, 2020

Elokuun tilanne

Olen parin viime viikon aikana kirjoittanut useamman postauksen ja jättänyt ne julkaisematta.

Kesän ajan arki on ollut töiden hakemista, odottelua, säästöillä elämistä.

Totaalista epätoivoa, nukkumattomuutta, ylivireyttä, univelkaa.

Pelkoa siitä, että tilanne jatkuu tällaisena hamaan tulevaisuuteen. Etten saa enää ikinä mistään töitä, poltan säästöni, lainat jäävät lyhentämättä, asumistuet maksamatta. Että kaikki saatavat menevät perintään ja olen entistä pahemmissa ulosottoveloissa.

Säästöistä on huvennut useampi sata euroa. Työttömyyskorvaus jäi asumistuen kanssakin pienemmäksi kuin se summa, minkä toimeentulotukena saisi, mutta säästöjen takia en kuitenkaan voi toimeentulotukea hakea.

Samasta syystä en ole käynyt ruokajaossa. Koin että kerran minulla on vielä rahaa säästössä, on varmasti ihmisiä jotka tarvitsevat ruokajakoa enemmän. 

Ja sitten jotain positiivista:

Tämän hetken tilanne on se, että kaikki laskut ja vuokrat on maksettu ajallaan, verorästitkin maksoin pari kuukautta ennen aikojaan. Samoin pankissa olevien lainojen lyhennykset on hoidettu, tässä kuussa pääsin jälleen yhden uuden tuhatluvun alle.

Muutama sata euroa pois säästöistä on loppuen lopuksi pieni summa siitä, että olen saanut kaikki menot kuitattua. Ja juuri tällaista tilannetta vartenhan olen säästöjä haalinut.

Työttömyyskorvausten kovasta veroprosentista pyrin ajattelemaan niin, että ehkä saan ensi vuonna kunnon palautukset.

Kaiken lisäksi sain tällä viikolla mielenkiintoisen työtarjouksen jonka todella toivon onnistuvan.

Se ratkaisisi monen monta ongelmaa kerralla.

No comments:

Post a Comment