Wednesday, June 20, 2018

Unelmista

Takuusäätiön blogissa on hyvä kirjoitus lainojen yhdistämisestä suuremmalla lainalla (linkki postauksen lopussa). Ja ei, tämä ei ole Säätiön mainos.

Varmasti jokainen meistä tunnistaa itsensä tuosta paniikista. Kun laskut ovat rästissä ja luottotiedot ovat menossa, sitä sortuu erittäin helposti pikaratkaisuun. Sehän se itselläkin oli, yritys pitää luottotiedot kunnossa ja katto pään päällä.

Toiseen pystyin.

Kuten jo ennemminkin totesin, luottotietojen menettämisessä on ollut monia hyviäkin puolia. Esimerkiksi paineet siitä, että pitäisi olla oma asunto, auto, luottokortti ja kaikenlaista krääsää ovat kadonneet. Minulla ei ole mahdollisuutta saada niitä! En voi saada lainaa, en voi ostaa luotolle. Enää en voi elää yli varojeni.

Syntyään pihille ihmiselle tämä käy erittäin hyvin. Jos haluan jotain, minun tulee säästää. Kun rahat ovat loppu, ne ovat Loppu. Rahaa ei tällä hetkellä ole, eikä lähitulevaisuudessa ole tulossakaan, mutta uskon siihen että saan jossain vaiheessa velkani selvitettyä. Ja sinä hetkenä minulla ei ole enää enempää velkaa. Jos luottotietoni eivät olisi menneet, en uskalla edes arvailla kuinka suurissa veloissa olisin tällä hetkellä.

Köyhyys, työttömyys ja luottotiedottomuus eivät kuitenkaan enää estä minua unelmoimasta. Sen jälkeen, kun olen selvinnyt veloistani, alan säästää. Tarpeeksi säästettyäni ostan pienen, ränsistyneen ja halvan mökin jostain keskeltä metsää. Laitan sen kuntoon pala palalta. Rakennan itselleni turvapaikan joka on vain Minun.

Takuusäätiön blogin juttu:

https://www.takuusaatio.fi/pikaratkaisuna-tehty-velkojen-yhdistaminen-voi-vieda-syvemmalle-kierteeseen

No comments:

Post a Comment