Saturday, February 9, 2019

One down, nine to go

Minulla on/oli kymmenen erilaista lainaa tai velkaa.

Kymmenen. Aivan järkyttävä määrä.

Onneksi näistä kolme olen saanut pidettyä niin, etteivät ne päässeet ulosottoon pyörimään. Eivätkä toivottavasti menekään, lyhennykset juoksevat joka kuukausi.

Tuli tili. Viime vuoden loppupuolella tuttavalta ottamani lainan maksoin nyt kokonaisuudessaan pois.

Enää yhdeksän siis jäljellä.

Tilille jäi vielä muutama sata euroa. Huomasin itsessäni mielenkiintoisen seikan: raha alkoi polttamaan taskussa. Voisin ihan hyvin sijoittaa itseeni, onhan vuokra ja laskut maksettu.

Mietin jo kaikkea sitä, mitä minun pitäisi ostaa, mitä kaikkea olen vailla. Hetken päästä surffailin katselemassa uusia, parin sadan euron halpistietokoneita.

Piti ravistella itsensä hereille. Joo, tietokone vetelee viimeisiään, mutta toimii vielä. Ei, parilla sadalla eurolla ei saa ainakaan parempaa konetta kuin tämä, joka minulla nyt on. Ei, minulla ei ole rahaa ostaa edes sitä vähän vajaa 400 euroa maksavaa konetta.

Keskity päämäärään. Älä osta mitään, mitä et todella tarvitse.

No comments:

Post a Comment